fredag 5. september 2008

Grønne fingre?




Jeg er beryktet for mine anti-grønne fingre og de fleste planter dør fort etter at jeg har druknet dem. Derfor trodde jeg aldri det skulle skje noe med orkideen som har stått i over et år med kun fire blad. Når den sluttet å blomstre hørte jeg at jeg skulle brekke av stilken. Mistet den delen av forklaringen om at jeg skulle brekke av under øverste "knute" - jeg brakk den av helt nederst jeg. Når folk hørte den hadde stått i over et år uten at noen ny stilk kom fikk jeg beskjed om å kaste den. Siden grønne planter også har det med å dø i min varetekt var jeg litt stolt av de fire bladene og lot den få stå i vinduskarmen. Og jammen - når vi kom hjem fra ferie i sommer hadde det kommet ut en ny stilk! Nå er det fem bittesmå knopper på den, og fortsetter det slik får jeg vel blomster på den igjen!

4 kommentarer:

AM sa...

Jøss, ikke verst! Jeg klarer ikke orkidéer i det hele tatt, og ikke får jeg liv i dem igjen heller.

Miel sa...

Trodde ikke det skulle komme noe her heller, men grønne blad var jo bedre enn ingenting, så den fikk nå stå i vinduskarmen og vente ;)

Snart tretti sa...

Orkidéer syns jeg er de letteste blomstene. De trenger bare bittelitt vann og kommer om og om igjen:) Også blir de så vakre!

Miel sa...

Ble så inspirert at jeg har kjøpt en ny orkide nå, en miniorkide fra IKEA - sååå søt! Skal prøve å få tatt bilde ikveld :-)